A Szent Korona-tan örök

2013. augusztus 9., 20:38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Szent Korona-tan összefoglalása
Õfelsége a Szent Korona személy (jogi személy)
A Szent Korona a magyar állameszme megtestesítõje
A Szent Korona teste az ország teste, vagyis az ország földje
A Szent Korona tagjai a korona országainak polgárai
A Szent Korona minden hatalom és jog forrása, a legfõbb felség
A Szent Korona a mindenkori uralkodó fölött áll, az uralkodó a Korona nevében kormányoz

szent_krona 1
A Szent Korona-tan rövid magyarázata

1-2. A Szent Korona mint jogi személy, jogilag a Magyar Államnak megfelelõ. Ezen túlmenõen az állam, mint elvont, megfoghatatlan gondolat fizikai megtestesülése. Szent István király a Szent Korona képében ajánlotta fel az országát Szûz Máriának.

3. A föld illetve általánosságban természeti erõforrások a Szent Koronához rendelése biztosíték, amellyel a közösségi erõforrások a közösség egészéhez rendeltettek. Ezzel megakadályoztatott, hogy pár nemzedék alatt a közösségtõl és a közösséget alkotó személyektõl a magántulajdon módszerével el lehessen vonni a természeti erõforrásokat, és ezzel a szabad életet ellehetetlenítõ közállapotok alakuljanak ki. (Környezetszennyezés, élettér kizsákmányolása pl.: erdõirtással, intenzív mezõgazdaság vagyszereivel stb.) A Szent Korona teste az egész Kárpát-medence, vagyis Magyarország és a társországok: Erdély, Horvátország, Dalmácia, és Szlovénia.

4. A Szent Korona tagjai a Szent Korona országainak polgárai. Tehát a magyar nemzet és az együttlakó vendégnépekre is vonatkozik, akiket külön védelmez a Szent Korona-tan. Tehát a Szent Korona a politikailag szervezett nép, vagyis a nemzet, és mivel a Szent Korona a legfelsõbb szuverén, felség, ez megfelel a Rousseau által a XVIII. században kigondolt népfelség elvének.

5. Mivel a Szent Korona a legfõbb szuverén, a Szent Korona-tan nem ismer el fölötte álló személyt. Ezáltal a Szent Korona tagjai, vagyis a polgárok egyenlõek, közülük senki nem uralkodhat a másikon, tehát a Szentkorona-tan eleve kizár minden diktatúrát. Az ellenállási jog lehetõvé teszi a Szent Korona tagjai számára, hogy az alkotmányosságon túllépõ önkényuralommal szemben föllépjenek.

6. Mivel a Szent Korona a legfõbb szuverén, ezért az uralkodó sem állhat fölötte, az õ hatalma is csak a Koronától ered. Az uralkodó címe, miszerint király, miniszterelnök, vagy köztársasági elnök, már csak másodlagos kérdés. A magyar királyokat az országgyûlés választotta, akár a mai demokratikus vezetõket.

A Szent Korona-tan tehát õsi, demokratikus alapokon nyugvó eszme, amely korát meghaladó módon biztosította az emberek egyenlõségét, kötelezte a fõhatalmat az alkotmány betartására, a fõhatlamat választhatóvá és leválthatóvá tette, biztosította a kisebbségek védelmét, a vendégek tiszteletben tartását, védte az ország függetlenségét, az államnak jogi személyiséget adott.

szent_korona 2

A Szent Korona-tan örök

Ha a Szent Korona-tannal behatóan foglalkozó és a tant alaposan ismerő jogászokat, történészeket kérdezünk meg a témáról, egyértelműen látszik, hogy a Szent Korona-tant sok szakember is időszerűnek gondolja – olvashatjuk a Nemzeti Nagyvizit internetes portálon. Miért lehet időszerű egy olyan tan, amely a történeti alkotmányt, a régi magyar politikai hagyományt és a szakralitást is magában foglalja, s gyökerei valahol a vérszerződés és a korona égi eredete körül vannak? Talán épp ezért.

A tan szerint az országban a hatalom nem bármilyen személyé, hanem a Szent Koronáé. Azaz még a király is, még az amúgy Magyarországon hagyományosan erős központi hatalom is kénytelen megosztani hatalmát a nemzettel: akkoriban a nemességgel, s vármegyékkel, azaz – ma úgy fogalmaznánk – a különböző szintű szakmai és területi önkormányzatokkal.

A Szent Korona-tan szerint nemcsak a hatalom nem sajátítható ki az országban, de az ország vagyona is a Szent Korona tulajdona. A Szent Korona korlátozza többek között a pénzügyi hatalmat. Azaz például a föld nem – milyen kifejező szó! – “elidegeníthető”, vagyis idegennek nem, csak “hungarusnak”, “magyar állampolgárnak” adható el. A tan szerint a földet, de az ország egyéb javait is mi csak használjuk, valós tulajdonosuk a Szent Korona. Milyen érdekes gondolat a fenntartható fejlődésről szóló XXI. században.

A Szent Korona-tan szerint az értékek nem viszonylagosak. Az örök, isteni értékrend szabályozza az életet és a halált, s ezek az örök értékek nem vitatandóak, hanem védendőek. Ugyan, milyen “modern”, mennyire mai a Szent Korona-tan három alapelve? Választ ad jó néhány olyan kérdésre, amely ma foglalkoztat bennünket.

S választ ad arra is, hogy miként működtethető egy ország polgárai javára, nemzeti közösségként.

 

 

magyarno.com

Hozzászólás

Powered by Facebook Comments

Szóljon hozzá a cikkhez:

e-mail (Kötelező, de nem publikus!) A *-al jelölt mezőket kötelező kitölteni!

*


CAPTCHA Image
Reload Image
Scroll To Top