A Szent Korona él és örökké uralkodni fog I. rész

2013. január 4., 19:47

 A XX. század második felében a magyarság méltatlanul elhanyagolta a világon egyedülálló csodálatos ereklyéjét a Magyar Szent Koronát. Nem vádolható emiatt a magyar ember, mert a viharos XX. század a magyarságot létében fenyegette.

Az ország feldarabolása nyilvánvalóan azzal a céllal történt, hogy ezáltal elvérezzen és fokozatosan megsemmisüljön. Amit nem ért el az első világháború – a Szent Korona működésének köszönhetően – azt messzemenően „pótolta ” a második. A kommunizmus – vörös terror – igyekezett (sajnos elég hatásosan), kiirtani a magyar lélekből a nemzeti érzést, a magyar szimbólumokat, az összetartozás érzését és a hitet. Márpedig hit nélkül szétesik a nemzet. Az 56-os forradalom után generációk nőttek fel hit és nemzettudat nélkül.


Az elferdített történelem mellett a Szent Korona jelentőségét is mélyen elhallgatták. Egy véglegesen elmúlt korszak emlékének tekintették, vagy múzeumi tárgynak, még azután is sokáig, miután az Egyesült Államokból hazatért. Sőt, sokan még ma is így vélekednek Róla. A „hivatalos” hozzáállás az utóbbi húsz évben sem változott, ami alatt felnőtt egy generáció. Az utóbbi években azonban sok értékes írás jelent meg, legújabb kutatások eredményeként, amelyek pótolni igyekeztek a Szent Koronához fűződő hiányos ismereteinket, ezáltal fokozatosan megismerjük szent ereklyénk valós értékeit, történetét és szerepét a magyarság életében. Részletes leírásokat talál az olvasó Pap Gábor, Kocsis István, Molnárfi Tibor, Csömör Lajos, Szántai Lajos, Varga Tibor és mások munkáiban.
Annak ellenére, hogy Szent Ereklyénket a XX. század második felében méltatlanul háttérbe szorították, a magyar embert láthatatlan szálak fűzték/fűzik Hozzá. Ha egy magyar ember a Szent Koronára tekint, az első, amit érez a megilletődés. Egyrészt, lenyűgöző szépsége miatt, másrészt érzi, hogy egy szentség közelébe érkezett. Valamit sugároz a Korona, amit nehéz értelmezni. Szerkezeti felépítése, képi programja és díszítése magasztos célt szolgál: az Ég üzenetét hozza le számunkra, ami az emberben önkéntelenül tiszteletet ébreszt. A Magyar Szent Korona több mint kultúrkincs: szellemi minőség, szakrális művészi alkotás, nem tárg , hanem személy (nem pusztán jogi értelemben), élő organizmus, Ak ől külföldi, hivatalos személyek is a legnagyobb tisztelettel beszéltek, agy írtak évszázadokon át. Isten küldte a magyar nemzet számára külö :leges küldetést bízva ezzel rá! Nem véletlenül lett a magyaroké.


Révay Péter koronaőr a következőképpen ír a Szent Korona misztériumért!: ,…. Magyarország királyai méltóságuk teljét, dicsőségüket a Szent Koronától kérik, és kapják, neki tulajdonítják az üdvös és hasznos törvények kibocsátását, a fölöslegesek eltörlését. A Koronát mintegy a törvények törvényének tekintik, a magyarok neki szoktak fizetni büntetési és váltságdíjat, neki tesznek ünnepélyes esküt, … végül is akkora ereje van, hogy aki megsérteni szándékozik, nemcsak felségsértésben bűnös, hanem a vallás és az istenség ellen is vétkezik”.

A kutatások eredményei arra utalnak, hogy a IV. században készült, kaukázusi ötvösműhelyben. A készítő, és tervező magas szintű mágusi tudással rendelkezett (akárcsak a keleti bölcsek), ezzel magyarázható, hogy a Korona szellemi tartalma szinte kimeríthetetlen. Vita tárgya még, hogy kinek készült.

Jelentőségét tekintve és a magyarság történelmében és sorsában elfoglalt helye alapján ítélve, magyaroknak készülhetett. Radics Géza szerint: „a Magyar Szent Korona hun – szabír – magyar birodalmi korona volt”.

Miért szent? A világon az egyetlen magas szintű beavató korona. Szentsége elsősorban beavató jellegéből adódik. A Magyar Szent Korona nem egyszerűen királyi jelkép. Nem viselheti a király úgy, ahogyan a házi, vagy az országló koronát szokta. A beavató korona csak egyszer érinti a király fejét: a koronázáskor. A koronázási szertartáskor valóban összekapcsolódik az Ég a Földdel. Égi energiák adódnak át a királynak és általa az egész magyar népnek. A magyar nép beavatása is megtörténik, valahányszor magyar királyt koronáznak. A magyarság a Szent Korona népe, a nép sorsa elválaszthatatlan a Szent Korona sorsától. A magyar király a koronázási beavatás által Égi Erők birtokosa lesz – természetesen, ha erre alkalmas – és szakrális uralkodóvá válik, az ország pedig szakrális királyság, az Égi királyság földi megnyilvánulása.


Ezt tudták a külföldiek is. A világ más birodalmaiban „Archiregnum”- nak, azaz „őskirályságnak”, „főkirályságnák”, „mintakirályságnak” nevezték a magyar királyságot. A szakrális király az Ég akaratát teljesíti a földön. A szent királyok idején a nép őszintén tiszteli és szereti a királyt, mint Isten földi helytartóját. A szakrális magyar király nem zsarnok, mint a többi európai uralkodó, ö Isten szolgálatában áll, képviselve a magyarság és egyben az egész emberiség érdekeit. Az emberiség érdeke ugyanis az, hogy a „Krisztusi Erőrendszer” győzedelmeskedjék a világban.
A Krisztusellenes sötét erők jelenleg, hihetetlen támadásba lendültek az emberiség ellen, ugyanakkor embercsoportok – és egyénileg minden ember ellen. „A Szent Korona olyan -Égi eredetű- jegy, pecsét, jelkép, mely állandóan égi törvényként ragyog a Kárpát-medence felett, emlékeztetve népét kötelességeire és jogaira.” „Úgy születik a magyar ember a Szent Korona jegyében, mint más halandó az ég csillagképei alá. Koronánk kijelöli helyünket a teremtésben, dolgunkat a világban. Boldogasszony országához tartozva „végtelen tisztaságról és igazságszeretetről kell ősi örökségként tanúságot tennünk”.

Szentsége továbbá abban áll, hogy nem tárgy, hanem élő minőség. Élő, nem biológiai, hanem szellemi értelemben. A Magyar Szent Koronát Angyal hozta és Istentől kapta a magyar nemzet. „A középkorban a Szent Koronát Élő Jézusnak nevezik”. Élő minőségét az amerikai vezetés is elismerte, amikor a II. világháború végén személyként kezelte és politikai menedékjogot adott, ami a legnagyobb státust jelentette. Jelentőségét még jobban felértékelte Szent István felajánlása. A király 1038-ban, halála előtt, országát és koronáját a Magyarok Nagyaszszonyának, Szűz Máriának adta örökségbe. Ezzel utódai nevében is lemondott a Magyarország fölötti tulajdonjogról és főhatalomról. Azóta Magyarország Mária országa – Regnum Marianum. Még vannak népek, akik kérték Szűz Mária védelmét országukra, számukra a Szüzanya Patróna, számunkra, magyarok számára, viszont Patróna és Királynő. Magyarország az egyetlen, amelyiket Szűz Mária valóban saját országának tekint, ami kiderül a Natalia nővér által közzétett Máriaüzenetekből is. A Magyar Szent Korona tehát azért is szent, mert a Szent Szűz Koronája.
A Magyar Szent Korona jótékony hatást fejt ki Magyarországra és az egész világra, de csak h a saját hazájában él és uralkodik, mert Ő Magyarország Koronája. Idegen országban a hatás káros lehet. Feltehetően ezt érzékelte II. József is, amikor halála előtt visszaküldte Magyarországra a Koronát, 1790-ben. Ha a koronázandó király alkalmatlan, vagy felkészületlen a feladatra, a koronázáskor leáradó energiákat nem képes feldolgozni, ez esetben súlyos következményed ’árhatók a király személyére és az országra vonatkozóan. (Példa V. Li . – ló, az utószülött, akit néhány hónapos korában koronáztak meg az elliott Koronával) Lecserélhetetlen.
A nemzet nem fogadta el hitelesnek azt a királyt. akit nem a Magyar Szent Koronával koronáztak. Mátyás király is tudta ezt és 6 évi uralkodás után koronázták meg, miután visszavá árolta III. Frigyes német-római császártól a Habsburg Albert özvegye által ellopatott és elzálogosított Szent Koronát. Az addig hozott törvényeket meg kellett erősíteni, különben érvényüket veszítették volna.


I. Ulászló tragédiájából kiderül, hogy a koronázási beavatást nem lehet más koronával elvégezni. Az ő esetében ugyanis a koronázási szertartást nem az Angyali Koronával végezték (1440 és 1464 között a Szent korona nem volt az országban), hanem a Szent István ereklyetartójáról levett koronával, miután a „nemes és nemzetes urak megpróbálták átirányítani a Szent Korona hatalmát és erejét erre a koronára”. (Varga Tibor) Ez azonban nemcsak hogy lehetetlen, de merénylet is egyben. Az igazi Szent Koronát nem lehet megfosztani hatalmától, még akkor sem, ha rabságban van. Ulászló nem kapta meg a Szent Korona beavatását, ezzel magyarázható a törökökkel kötött békét követő és pápai biztatásra történt esküszegése, majd a várnai csata elvesztése, ahol a „nemesség virágjával együtt” elesett a csatatéren. A janicsárok a fejét levágták és körbe hordozták, majd Konstantinápolyba vitték és karóba húzták. Elrettentő példa a magyar király esküszegésére, ilyen nem történt még magyar királlyal. Révay Péter 1613-ban ekként magyarázza a dicstelen halált: „mert nem a Szent Koronával koronázták meg”.

 

Szabó Sinkó Magda/magyarno.com

Hozzászólás

Powered by Facebook Comments

1 hozzászólás

  1. Ebredj hazam! Ebredj Magyarorszag!

Szóljon hozzá a cikkhez:

e-mail (Kötelező, de nem publikus!) A *-al jelölt mezőket kötelező kitölteni!

*


CAPTCHA Image
Reload Image
Scroll To Top

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra, illetve profilinformációk tárolására alkalmas - informatikai jelsorozat, melyet a szolgáltatók a látogatók számítógépére helyeznek el. Fontos tudni, hogy az ilyen jelsorozat önmagában semmilyen módon nem képes a látogatót azonosítani, csak a látogató gépének felismerésére alkalmas. Név, e-mail cím vagy bármilyen más személyes információ megadása nem szükséges, hiszen az ilyen megoldások alkalmazásakor a látogatótól a szolgáltató nem is kér adatot, az adatcsere voltaképpen gépek között történik meg. Az internet világában a személyhez kötődő információkat, a testreszabott kiszolgálást csak akkor lehet biztosítani, ha a szolgáltatók egyedileg azonosítani tudják ügyfeleik szokásait, igényeit. Az anonim azonosítók személyes adatbázissal nem kerülnek összekapcsolásra. A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás